Klantcontact cruciaal voor de beste klantbeleving
Met het stijgen van het aantal communicatiekanalen is een goede inrichting van customer care voor klanten steeds belangrijker aan het worden. De telefoon is nog slechts één van de communicatiemiddelen. Klanten kunnen daarnaast ook gebruik maken van een chat, WhatsApp, social media of e-mail. Het kan voor bedrijven een hele opgave zijn om de contacten via al deze kanalen op het juiste niveau te krijgen en te houden. Wat het extra ingewikkeld maakt, is dat klanten niet alleen tijdens kantoortijden contact willen, maar bij voorkeur ook op momenten als ze zelf niet aan het werk zijn.
Afstemming is essentieel
Het komt er dus op neer dat customer care multimediaal moet worden ingericht en in het ideale geval 24/7 beschikbaar moet zijn. Het is voor de meeste bedrijven financieel niet rendabel om voor elk kanaal eigen medewerkers in dienst te nemen. Dat hoeft ook niet, want het is goed mogelijk om de verschillende kanalen op elkaar af te stemmen. Als dat op een intelligente manier gebeurt kan dat een flink boost geven aan je concurrentiepositie. Bedrijven die niet 24/7 geopend zijn kunnen de contacten met de klanten voor een deel van de dag uitbesteden. Daarmee wordt aan de klanten een volledige dienstverlening geboden.
Flexibele oplossingen
Bij de afdeling customer care van CBMK zijn slimme oplossingen beschikbaar om de klantcontacten van hetzelfde niveau te laten zijn als wanneer de klanten met de servicedesk van de bedrijven in contact komen. De diensten die beschikbaar zijn omvatten een klantenservice, inbound en outbound services, chatdiensten, verwerking van e-mails en storingsdiensten. Bedrijven die interesse hebben in deze diensten kunnen contact opnemen met CBMK. Als een bestaande dienst niet aansluit bij de wensen kan er desgewenst een maatwerkoplossing worden bedacht.